torsdag 17 mars 2011

Sockerfria spritskakor

Idag blev jag firad av mina arbetskamrater på jobbet (jag fyller 30 imorgon). Till att börja med fick jag en underbar frukost och sen fick jag också jättefina presenter! Kaksprits, karamellfärg, glasyrdekoration, dekorationsströssel m.m. Precis vad jag önskat mig!

Satte igång direkt när jag kom hem och gjorde sockerfria småkakor. Ett jättebra alternativ om man ska ha kalas och vill bjuda på någonting sockerfritt.

 Ingredienser (för ca 20 kakor)
180 g smör
1/2 dl Hermesetas lättströ
230 g smör
1 äggula


  Gör så här:
Sätt ugnen på 200 C.
Blanda alla ingredienser till en lös deg.
Spritsa ut kakor på en plåt.
 Grädda i 8-10 minuter i mitten av ugnen. 

I början var det lite svårt att få snits på spritsen...

...men efter lite övning gick det bättre!

Färdiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar